Projekt címe: Pitypalatty-völgyi iskolafejlesztések
Főkedvezményezett: Pitypalatty-völgyi Református Körzeti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Intézményünk a TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0543 számú projekt révén közel 12 millió forintos támogatást nyert el 2015-ben. A projekt kapcsán lehetőségünk nyílt az alábbi programok megvalósítására:
1. Június 05-én nagyszabású családi napot szerveztünk, amelyet összekötöttünk a tanév végi művészetigálával. A programok között gyerek és felnőtt egyaránt talált magának szórakozási lehetőséget: a közös főzés, a zenész és néptáncos tanulók bemutatója, az ugrálóvár, a lufihajtogatás, az arc- és testfestés, a batikolás, a sportversenyek is a tartalmas szülő-gyermek-tanár közös szórakozás élményével gazdagították a résztvevőket.
2.Június 29-július 03. közötti héten angol nyelvi-zenei táborban mélyíthette el nyelvtudását és zenei ismereteit 40 tanuló – közülük többen hátrányos helyzetűek, akik számára ez a tábor jelentette a nyári üdülés egyetlen lehetőségét.
3.Augusztus 10-14. között az ökotábor résztvevői – szintén 40-en-foglalhatták el 5 napra a varbói rönkházat,ahol a tó és közeli erdők biztosították a tábor céljainak megfelelő környezetet.
4. A 2015/16. tanév első projektjét a szeptember 21-25. között lebonyolított egészséghét jelentette. Az egészséges táplálkozási szokások kialakításán túl a testmozgás fontosságát igyekeztünk a tanulókban megerősíteni. Hangsúlyt fektettünk az elsősegély-nyújtási ismeretek gyakorlati alkalmazására, a gyógynövények és felhasználásuk megismerésére, és szűrővizsgálatokon vehettek részt a gyerekek. A szülők, nagyszülők az iskolában szervezett véradáson segíthettek a beteg embertársaikon. A szombati napra papír-, PETpalack-és alumíniumdoboz-gyűjtésével a környezet védelméért tettünk.
5.A projekt kezdetétől a végéig egyéni és csoportos foglalkozásokon segítettük a lemaradó és segítséget igénylő tanulókat mentorálással. A családlátogatások során a családi háttér alaposabb megismerése segítette az egyénre szabott nevelés-oktatási célok, módszerek meghatározását. A programban 60 tanuló mentorálására került sor, s ugyanennyi családlátogatásra.
6. Ugyancsak 60 tanuló mélyíthette el szakköri foglalkozások formájában informatikai ismereteit a projekt három és fél hónapja során.
7.Az alsó és felső tagozat zökkenőmentes átmenetét volt hivatott szolgálni a negyedik osztály tanítóinak és a jövendő ötödikes osztályfőnöknek a konzultációi, amelyeket bemutató órák előztek meg.
8. Nagy figyelmet fordítunk a nyolcadikos tanulók pályaválasztására ill. a továbbtanulás támogatására. Ennek keretében matematikából, magyarból, angol nyelvből és történelemből 8-8 alkalmas foglakozás alapozta meg a sikeres középiskolai felvételi vizsgát. Október során 45 tanuló vett részt üzemlátogatáson a kazincbarcikai Borsodchemben.
9.Az iskola nevelési céljaival összhangban a családi életre nevelést helyeztük előtérbe a projektben megvalósítandó feladatok során. Az ötödik-nyolcadik évfolyamos gyerekek osztályfőnökeik irányításával a felnőtt-életre való felkészülés egy-egy lényeges oldalát ismerhették meg változatos módszerek révén. A projekt taneszközök, hangszerek, infokommunikációs eszközök és szakkönyvek beszerzését is lehetővé tette, ezzel segítve az eredményesebb oktatást.
A megvalósított programok az iskola tanulóit teljes mértékben, és a szülők közel felét vonták be valamilyen formában.
A projekt hozzájárult a tanórán kívüli tevékenységek színvonalas, tartalmas megvalósításához,a tárgyi eszközök bővítéséhez, s nem utolsó sorban az iskola és a család közötti kapcsolat erősítéséhez.
Hozzászólások