Kedvezményezett neve:
Pitypalatty-völgyi Református Körzeti Általános Iskola és Alapfokú Művászeti Iskola
Projekt időszak: 2018.01.01-2020.01.01.
Projekt címe: Azonos eséllyekkel a Pitypalatty-völgyből
Támogatás forrása: Európai Szociális Alap
Támogatás összege: 52 853 824 Ft
Támogatás mértéke: 100%
A projektgazda a Pitypalatty-völgyi Református Körzeti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola. Az iskola fenntartója a Tiszáninneni Református Egyházkerület. Az intézmény helyileg Borsod-Abaúj-Zemplén megye Miskolci járásában, Parasznya településen található.
Az intézményt Dr. Sasné Venczel Ildikó vezeti, aki jelen projektben a szakmai vezetői feladatokat is ellátja majd heti 10 órában. A projektmenedzser Kovács Istvánné, míg a pénzügyi vezető Szunyog Vivien lesz, akik a projektre legalább heti 6 órát fordítanak fejenként. A menedzsment tagjai rendelkeznek a felhívás által elvárt végzettséggel és szakmai tapasztalattal.
A támogatási kérelem legfontosabb célja – igazodva a felhívás céljaihoz - az informális tanulási lehetőségek kialakításán keresztül a neveléshez és képzéshez való hozzáférés biztosítása, a tanulók számára önmaguk, motivációik, képességeik mélyebb megismerését lehetővé tevő, átfogó kompetencia- és készségfejlesztés érdekében az iskolai oktatást kiegészítő, ahhoz illeszkedő tanórán kívüli programok fejlesztése.
A támogatási kérelem keretében a tematikus keretrendszer kifejlesztése kötelező tevékenységen (I.a) belül a maximálisan választható, alábbi 3 területet valósítják meg:
- alap- és kulcskompetenciák, továbbá munkaerő-piaci kompetenciák erősítése, kiemelten vállalkozói készségfejlesztés,
- a lelki és fizikai egészség fejlesztése,
- innovációs műhelyek kialakítása az iskola pedagógiai eszköztárának bővítésére, kiemelten élménypedagógiai módszerek fejlesztésére és bevezetésére
Az iskola valamennyi további kötelező önállóan támogatható és önállóan nem támogatható tevékenységet megvalósítja. Ezeken túlmenően a tanulási tér kismértékű felújítására is sor kerül és a tanulási lehetőségekhez kapcsolódó eszközök, játékok, bútorok beszerzésére is sor kerül. Mindezek a szakmai tervben kifejtésre kerülnek.
A projekt költségvetése 60.000.000 Ft, mely az alapján került meghatározásra, hogy a projektmenedzser és a pénzügyi vezető munkaideje eléri a heti 6 órát. A költségvetésen belül a kiszervezett tevékenységek (elsősorban a pedagógusok képzése) aránya 20%, így bőven a 30%-os korláton belül marad. A módszertani fejlesztés, valamint a formális és nem formális tanulási formák lebonyolítás esetében a tantestület szinte valamennyi pedagógusának személyi jellegű kiadás került betervezésre. A tanulási formákhoz betervezésre kerültek még természetesen anyagköltségek, valamint szállás, étkezés és utazási költségek is. A támogatást igénylő átalány alapon tervezi a költségvetésébe a projekt előkészítés, a projektmenedzsment, a tájékoztatás és nyilvánosság, valamint az általános rezsi költségeket, melyek összesen sem haladják meg a közvetlen költségek 9,890109%-át.
Az iskola valamennyi pedagógusa, azaz 22 fő részt vesz a projekt keretében lebonyolított képzésekben. Az informális és nem formális módszertan, tematika és tartalom fejlesztésébe bevont pedagógusok aránya a tantestületen belül pedig az előírt 30%-kal szemben 80% lesz, míg a módszertant, tematikát és tartalmat rendszeresen – évente legalább 5 alkalommal - alkalmazó pedagógusok aránya a tantestületen belül az elvárt 50%-kal szemben 87% lesz. Így mindkét számszerűsített szakmai elvárás esetében jelentős túlteljesítés mutatkozik.
Az előbbiekből is látható, hogy az iskola vezetése és tantestülete rendkívül elkötelezett a projekt iránt, nagy az aktivás. Nemrégiben valósítottak meg közösen egy a TÁMOP-3.1.4.C-14 - Innovatív iskolák fejlesztése című felhívásban 11.999.960 Ft támogatást nyert Pitypalatty-völgyi iskolafejlesztések pályázatot is, melynek a célrendszeréhez szorosan kapcsolható jelen projekt is.
A projekt megvalósítási időszaka 2018.01.01-2020.01.01., azaz 24 hónap, mely időszakon belül 3 nagy mérföldkő került betervezésre, igazodva a felhívás adta keretekhez.
A támogatást igénylő intézmény egyrészt vállalja, hogy az előírt esélyegyenlőségi és környezeti szempontrendszert betartja, másrészt pedig, hogy a projekt eredményeit a fizikai befejezéstől számítva 3 évig fenntartja, és a kifejlesztett módszertanokat beépíti az intézmény pedagógiai programjába. A fenntartási időszak alatt elvégzi a kidolgozott szakmai anyagok évenkénti felülvizsgálatát és 4 nem formális programot tanévenként megvalósít.
Összefoglalva elmondható, hogy a Pitypalatty-völgyi Református Körzeti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola személyi és tárgyi feltételei adottak mind a projekt lebonyolításához, mind pedig a fenntartáshoz. A kidolgozott módszertanok, az azokra épülő informális tanulási formák, közösségépítő programok, közös játékok versenyek, a pedagógusok ez irányú képzése, mindezek monitorozása és disszeminálása hozzájárulnak a felhívás legfontosabb céljaihoz, csökkentik az iskolai lemorzsolódást, elősegítik a minőségi oktatáshoz történő hozzáférést, hozzájárulnak a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődéséhez, elősegítik az iskolai közösség fejlesztését, élményalapúvá teszik a tanulást, és motiválják a diákokat, szülőket, pedagógusokat egyaránt.
Hozzászólások